Psicologia infantil i juvenil a Manresa

Teràpia per a infants, adolescents i joves al centre de psicologia i salut de Psigma de Manresa

Els infants i joves poden tenir comportaments inadequats i problemes per relacionar-se.
El psicòleg infanto-juvenil et pot ajudar a resoldre aquesta mena de dificultats

La infància i l’adolescència són etapes molt importants en el desenvolupament humà: la primera definirà les bases del que serà la personalitat i el comportament social dels adults i la segona implicarà molts canvis rellevants a nivell físic i mental, convertint-se sovint en una etapa complexe.

Per això, quan els nens/es i adolescents presenten dificultats que ni ells ni els pares saben com gestionar i afrontar, és recomanable demanar ajuda professional. Actuar amb la màxima prevenció possible és essencial per a resoldre la majoria de dificultats.

Treballem conjuntament amb vosaltres i els vostres fills per assolir el màxim benestar comú.

El servei de psicologia infanto-juvenil de Psigma Manresa és el més adient per ajudar-vos: sempre fomentem el treball conjunt i coordinat amb la família i/o el centre educatiu.

El nostre treball consisteix en millorar el benestar emocional de l’infant o jove i de la família, definint el procés a seguir en funció de la problemàtica identificada. També invervenim per millorar l’ambient a la llar i/o a l’escola/institut.

L’objectiu de l’equip de psicòlegs de la nostra consulta de Manresa és millorar les habilitats de l’infant o jove per relacionar-se, estimular-lo per utilitzar adequadament el seu potencial i ensenyar-li a confrontar i resoldre les dificultats o problemes amb els que es trobi. L’ajudarem a assolir recursos vitals i a desenvolupar una bona autoestima.

Gràcies als professionals que ens van atendre vam poder ajudar al nostre fill a superar la seva situació de patiment personal mentre recuperavem l’harmonia familiar que havíem perdut feia temps

Tractaments específics en psicologia infanto-juvenil

Àrea clínica

Dificultats i/o problemes d’ansietat i de l’estat d’ànim (depressió, tristesa, baixa autoestima angoixa, tics…)

Veus el teu fill o filla una mica trist últimament? El veus apagat, sense energia i no saps per què? A vegades plora sense motiu? Creus que està més irritable? El veus capficat en alguna cosa? Li ha aparegut algun tic a l’ull o fa moviments estranys amb el nas?

Els trastorns d’ansietat i de l’estat d’ànim en els nens i adolescents es presenten de formes molt diverses i amb simptomatologia molt diferent. Podem trobar des de nens/adolescents que es preocupen massa per tot, a pors que apareixen de forma inesperada, tristesa, plors, sentiments de soledat, irritabilitat extrema, tics, gana desmesurada…

No existeix un únic tractament, igual que no existeix un únic símptoma. Els psicòlegs de Psigma ens posem al costat de tota la família per donar-vos suport en aquests moments, tot treballant la part cognitiva i conductual amb els infants o adolescents. Utilitzem tècniques tals com: la relaxació, l’exposició a les situacions temudes, la reestructuració cognitiva, l’entrenament en habilitats socials, gestió de les emocions, etc.

Dificultats i/o problemes de relació amb els iguals (timidesa extrema, inseguretat, manca d’habilitats socials…)

Has notat que el teu fill, tot i tenir moltes ganes de jugar amb altres nens, no és capaç de fer el primer pas? Es mira els altres nens i nenes però no hi va mai a jugar? Necessita que siguis tu qui l’introdueixi en un grup per jugar? El veus excessivament tímid? Creus que té ganes de jugar però no sap com fer-ho i acaba fent mal a altres nens?

Molts nens i adolescents, degut a característiques pròpies del seu caràcter i/o temperament i a l’entorn, mostren dificultats de relació amb els iguals. És important treballar amb ells oferint-los estratègies i instruments per a millorar aquesta dificultat.

A Psigma els podem ajudar a millorar i entrenar les seves habilitats socials i emocionals, tot treballant en les tècniques d’autocontrol. Això ens permetrà millorar la seva autoestima i en definitiva, la seva qualitat de vida.

Al mateix temps, treballarem amb la família per tal d’acompanyar-los i donar-los estratègies per ajudar als seus fills a l’hora de relacionar-se en múltiples situacions de la seva vida quotidiana.

Dificultats i/o problemes de relació amb els iguals (timidesa extrema, inseguretat, manca d’habilitats socials…)

Has notat que el teu fill, tot i tenir moltes ganes de jugar amb altres nens, no és capaç de fer el primer pas? Es mira els altres nens i nenes però no hi va mai a jugar? Necessita que siguis tu qui l’introdueixi en un grup per jugar? El veus excessivament tímid? Creus que té ganes de jugar però no sap com fer-ho i acaba fent mal a altres nens?

Molts nens i adolescents, degut a característiques pròpies del seu caràcter i/o temperament i a l’entorn, mostren dificultats de relació amb els iguals. És important treballar amb ells oferint-los estratègies i instruments per a millorar aquesta dificultat.

A Psigma els podem ajudar a millorar i entrenar les seves habilitats socials i emocionals, tot treballant en les tècniques d’autocontrol. Això ens permetrà millorar la seva autoestima i en definitiva, la seva qualitat de vida.

Al mateix temps, treballarem amb la família per tal d’acompanyar-los i donar-los estratègies per ajudar als seus fills a l’hora de relacionar-se en múltiples situacions de la seva vida quotidiana.

resulta molt gratificant, ja que des de les primeres sessions veiem com introduint petits canvis a nivell familiar tots els membres responen positivament i la convivència i l’ambient a la llar milloren.

Pors específiques (a la foscor, a anar a l’escola/institut, a separar-se dels pares…)

Hi ha alguna cosa que fa tremolar el teu fill/a? Té una por molt intensa alguna cosa? Li fan por els animals, pujar a un ascensor o estar sol en una habitació? Es queixa de mal de panxa o de cap cada matí quan ha d’anar a l’escola?

Les fòbies són sentiments de por molt intensos i persistents, excessius i irracionals a algun element. Aquestes pors apareixen com a conseqüència de la presència i anticipació d’objectes o situacions específiques (animals, foscor, alçades, ascensors…) i la resposta a aquesta situació o objecte és d’ansietat i d’evitació.

Els psicòlegs infanto-juvenils de Psigma entrenem els infants i adolescents en tècniques de relaxació per tal que es puguin enfrontar al que temen, a més de treballar els pensaments que associen a aquestes situacions o elements.

A més, treballem amb la família perquè puguin ajudar els seus fills/es a afrontar aquestes situacions en el seu dia a dia.

Alteracions de la son (malsons, insomni, pors…)

Al teu fill/a li costa molt adormir-se? Li fa por dormir sol? Pateix malsons molt sovint? Presenta diversos despertars durant la nit?

Les alteracions de la son les diferenciem en dos grups: les caracteritzades per les alteracions en la quantitat, qualitat i horari (insomni, hipersòmnia…) i les caracteritzades per conductes anormals durant les fases del son ( malsons, terrors nocturns, bruxisme…), essent diferent la intervenció a realitzar en funció del tipus d’alteració de la qual es tracti.

A Psigma, en l’àrea de psicologia infanto-juvenil de tots els centres, treballem en una avaluació i un tractament rigorós per aquests problemes tan molestos.

Problemes de personalitat (dependent, evitativa, obsesiva, anti-social…)

Poden existir diferents problemes de personalitat en l’infant o jove els quals dificultin l’adaptació al seu dia a dia quotidià i en la majoria d’àmbits (personal, familiar, social…).

Els problemes poden cronificar-se en el temps si no es rep l’ajuda necessària. Si creieu que el vostre fill es troba en una situació semblant no dubteu en demanar ajuda. Es valorarà el seu cas de manera totalment individualitzada i es determinarà quins són els passos a seguir. L’evolució pot ser bona si es rep l’ajuda i teràpia adequada.

Problemes psicosomàtics (dolors, mareigs, vertigen, cefalees, cansament…)

N’anomenem problemes psicosomàtics a tota aquella molèstia física o símptoma que és causada per problemes emocionals i psicològics. Els més freqüents són: mals de cap, problemes digestius, vertígens, dolors musculars, cansament…

Dol i pèrdues (éssers estimats, separació dels pares, canvis de centre educatiu o de ciutat…)

Davant d’una situació de dol i/o pèrdua necessitem fer un procés per tal de digerir i adaptar-nos a la nova situació. Trobem nens o adolescents que davant d’aquest dolor apareixen canvis en el comportament, canvis en l’estat d’ànim, disminució del rendiment escolar, dificultats en les rutines de la son, somatitzacions com mals de panxa o picors a la pell, entre d’altres.

Tots aquests símptomes poder estar presents davant d’una pèrdua. La resposta del nen o de l’adolescent dependrà de: 1) Les característiques de la pèrdua: pèrdues relacionals (mort d’un familiar proper o separacions amb la parella) pèrdues materials (com perdre la casa on s’ha estat vivint sempre o canvi d’escola) o pèrdues de capacitats (en el cas d’amputacions o discapacitats), 2) L’acompanyament i la reacció del seu voltant i 3) de les característiques específiques de cada nen o adolescent (personalitat).

Per tal de fer un bon acompanyament en aquest procés serà important tenir present l’edat del teu fill, detectar les seves necessitats específiques i de quina manera li pot estar afectant aquesta situació.

Els experts en psicologia infantil i juvenil de Psigma us donarem orientació i pautes per acompanyar de la millor manera el vostre fill en aquest moment estressant. També proporcionarem tècniques i eines a l’infant o adolescent per tal d’ajudar-lo en aquest procés.

Prevenció en addiccions (internet, videojocs, mòbil, tabaquisme…)

Creus que el teu fill/a passa masses hores davant l’ordinador? L’únic que vol fer és jugar a videojocs o estar connectat a internet? Es neguiteja o es posa agressiu si li prens el telèfon mòbil?

L’equip de Psigma et pot ajudar a l’hora de detectar els primers indicis de que els vostres fills i filles poden estar fent un mal ús de les noves tecnologies i us ajudarem a posar alguns límits per tal de prevenir un problema major. Us proposarem una nova forma de relacionar-vos amb el vostre fill, d’ajudar-lo a ocupar el seu temps lliure i a fer un bon ús, junt amb tota la família, de les noves tecnologies.

De la mateixa manera si creieu que pot estar fent un abús del tabac, l’alcohol o algun altre tipus de substàncies, en farem una bona valoració i us ajudarem a posar mesures perquè el consum es redueixi i desaparegui. Comptem amb professionals especialistes en addiccions.

Problemes sexuals o de parella (primeres relacions sexuals, primera menstruació, desorientació en el sexe/identitat sexual, víctimes d’abús sexual)

Molts dels problemes sexuals que pateixen els joves són causats per la falta d’educació sexual.

Els psicòlegs infanto-juvenils de Psigma treballem per ajudar a assolir, tant als pares com als infants i joves,una educació afectiva i sexual adequada per a cada etapa de la vida.

El nostre objectiu és proporcionar informació per a que tota persona pugui viure la sexualitat de forma sana i amb plenitud. L’autoconeixement, l’intimitat, la comunicació, l’identificació de mites i pors, etc. són imprescindibles per a poder obtenir una bona salut sexual. En els casos més específics es valorarà sempre una derivació als nostres sexòlegs especialistes.

Trastorns de l’Espectre de l’Autisme (TEA)

Els primers senyals d’alerta solen aparèixer entre els 13-18 mesos. Molts pares ens comenten que tenen la sensació de que el seu fill/a no els escolta, que no respón al seu nom, que és molt independent, que mostra poc interès de jugar amb els altres nens o que mostra moltes dificultats a l’hora d’iniciar la interacció. També ens comenten que qualsevol soroll pot alterar en excés al seu fill/a.

Sabem, per experiència, que els nens que presenten TEA mostren dificultats sobretot en dues gran àrees: 1)   en la seva comunicació i interacció social, així com dificultats d’adaptació en segons quins contextos i 2) en els seus interessos, conductes o activitats restrictives o repetitives. També podem observar hipersensibilitats sensorials o adherència rígida a rutines.

Els experts en psicologia infantil i juvenil de Psigma utilitzem un abordatge cognitiu conductual a l’hora de fer intervenció amb nens i/o adolescents amb TEA, tot fomentant la seva autonomia i donant el màxim d’estratègies a les famílies per tal de poder generalitzar els aprenentatges que realitzà el nen en totes les àrees de la seva vida.

Trobem diferents graus d’autisme,  un gran ventall de  colors, ja que dins del TEA no hi ha blanc o negre. Això ens permet trobar adults que poden dur una vida independent o bé d’altres que necessiten més suports. Un diagnòstic precoç serà un dels elements claus en l’evolució del trastorn.

Trastorns i problemes d’alimentació

El teu fill controla excessivament el que menja? Creus que ha perdut molt de pes? Fa exercici físic per cremar el que ingereix?

Els Trastorns de la Conducta Alimentària es caracteritzen per alteracions persistents en l’alimentació i la ingesta. La intervenció que realitzem els psicòlegs infanto-juvenils de Psigma s’emmarca en una avaluació biopsicològica, i es tracta d’un tractament personalitzat d’acord a les característiques individuals de la persona (edat, temps d’evolució de la malaltia, context i entorn familiar…).

Cada cas necessita un tractament individualitzat, no obstant, es recomana la teràpia grupal amb l’objectiu d’adquirir consciència de la malaltia, millorar les habilitats socials dels pacients i potenciar l’ajuda entre els membres del grup. També és important oferir un espai als familiars dels pacients on puguin expressar-se a nivell emocional.

Àrea escolar

Dificultats i/o problemes en l’aprenentatge

Al teu fill li costa llegir? Li costa fer els deures? S’esforça molt però segueix tenint un baix rendiment?

Existeixen un gran nombre de causes que poden entorpir l’aprenentatge dels nens i adolescents, per això, és un dels motius pel qual més es demana ajuda. Des de dificultats en la lectoescriptura, amb el càlcul, dificultats per entendre correctament, etc. Les dificultats d’aprenentatge freqüentment són les causants d’un baix rendiment i de fracàs escolar.

A Psigma trobaràs professionals especialitzats en aquests casos que podran valorar i intervenir de manera totalment individualitzada la situació que et preocupa.

Trastorn per dèficit d’atenció amb o sense hiperactivitat (TDAH o TDA)

El teu fill és molt mogut i inquiet? No s’asseu ni per dinar? A l’escola us han dit que és hiperactiu? Li costa concentrar-se? És un nen o nena molt intel·ligent però les notes són molt baixes? Teniu un diagnòstic de TDAH?

El Trastorn per dèficit d’atenció amb o sense hiperactivtat es caracteritza per dificultats atencionals, impulsivitat i hiperactivitat. Els psicòlegs de Psigma tant realitzem diagnòstic com intervenció i posem molta cura en treballar des de tres àmbits: la família, l’escola i el nen/a o jove.

La intervenció és multimodal, és a dir, treballem des de la vessant psicològica (pautes de conducta, control de l’impulsivitat, motivació, tècniques de control emocional, treball familiar i amb l’escola…), psicopedagògica (tècniques d’estudi, de planificació i d’organització…) i farmacològic (en el casos que sigui necessari).

Sovint la intervenció és llarga però els resultats es fan evidents des dels primers mesos. Amb la implicació i constància de tots (nen/a o jove, família, escola i terapeuta) els canvis acostumen a ser molt satisfactoris per a tots.

Assetjament escolar

El bullying o assetjament escolar és el tipus de maltractament físic i/o psicològic deliberat i continuat que rep un nen o adolescent per part d’altres iguals. És un tipus de violència (física, verbal i/o psicològica) que pot donar-se en diferents formes: amenaces, agressions, intimidació, coaccions, manipulacions, bloqueig social..

La víctima que pateix aquest fenomen pot presentar simptomatologia ansiosa i/o depressiva. És important que tant els pares com l’escola siguin conscients del que passa per a poder abordar la problemàtica. Tot i així, el més aconsellable és sempre la tasca preventiva, amb el treball conjunt dels diferents professionals que formen part de l’entorn del nen o jove (psicòlegs, mestres, direcció…).

Pel perill que comporten, els psicòlegs infanto-juvenils de Psigma, treballem amb molta delicadesa i sobretot, rapidesa, aquest tipus de situacions.

Baixa motivació i autoestima

Trobem infants i/o adolescents que presenten inseguretats o baixa autoestima. La sobreexigència, la poca tolerància a la frustració, el baix reconeixement de les tasques realitzades, etc., podrien ser-ne indicadors..

Els psicòlegs de Psigma creiem en la importància del empowement (empoderar a la persona). Així doncs, ens centrem en incrementar i fomentar el reforçament  positiu en les diferents àrees de la vida del nen/a o jove. D’aquesta manera, la implicació i cooperació dels pares serà primordial.

Paral·lelament, donem eines per tal de poder augmentar la tolerància a la frustració davant de noves situacions, reptes o canvis que es poden donar en la vida diària. I finalment, proporcionem recursos i tècniques per treballar l’autonomia de la persona.

Entrenament i millora en intel·ligència emocional i habilitats socials.

Molts nens mostren dificultats de relació, en especial els nens que pateixen algun tipus de trastorn com un TEA o TDAH.

Per a poder treballar aquests dificultats, l’equip de psicòlegs infanto-juvenils de Psigma realitzem programes en habilitats socials (de forma individual o en grup) per a poder oferir eines i estratègies i així poder millorar la seva intel·ligència emocional i les seves habilitats relacionals.

Valoració i acompanyament a infants i joves amb altes capacitats

Creus que el teu fill pot presentar altes capacitats? S’avorreix a l’escola? Acaba les tasques molt ràpidament i sense equivocar-se? És molt creatiu? Va començar a parlar i a caminar molt abans que la resta de nens de la seva edat?

Si és així, és possible que el teu fill presenti altes capacitats. A Psigma, després de dur a terme el procés d’avaluació i diagnòstic pertinents, us donarem pautes i recursos per ajudar-vos a tractar les repercussions psicològiques i familiars que una intel·ligència superior pugui causar en el nen o adolescent. En relació al menor, l’ajudarem a superar les possibles dificultats amb les que es trobi (sobretot de tipus relacional).

Orientació escolar-acadèmica

Al teu fill/al li preocupa el seu futur professional? Té dubtes sobre quina carrera universitària o quins estudis superiors escollir? Es sent confós/a, amb por o bloquejat/da a l’hora de prendre aquesta decisió? Té la sensació que els altres no el/la comprenen el suficient o es sent pressionat/da en relació a la seva elecció formativa?

L’orientació vocacional i acadèmica que oferim a Psigma el/la pot ajudar i acompanyar en aquest difícil moment. Li facilitarem eines i estratègies adequades per tal de superar els obstacles percebuts, sempre amb l’objectiu que pugui prendre la decisió adequada i que més s’ajusti a les seves necessitats. Treballarem amb ell/a per guiar-lo/la en tot moment i per a què aprengui a utilitzar el seu potencial, millorant seva autoestima, habilitats socials i autoconeixement.

Assessorament a pares

Problemes de relació pares - fills

A vegades, el vincle entre pares – fills es troba alterat per diferents motius: temperament, estils educatius dels pares, malalties, trastorns, estrès…

A Psigma, creiem que és molt important identificar quins poden ser els factors que poden estar influenciant i mantenint certes conductes. Volem oferir estratègies als pares, ja que són el motor bàsic en el desenvolupament físic, psicològic i emocional del nen/jove. A la vegada, treballarem amb el nen/jove per tal d’ajudar-lo a expressar-se i assumir, si és el cas, les diferents situacions en les quals es troba.

Repercussions de crisis familiars i divorcis, pautes d’adaptació a noves estructures familiars (famílies reconstituïdes, acolliments, adopcions, etc.)

Freqüentment ens trobem amb famílies que passen per crisis, algunes d’elles arribant a la separació. Els nens, davant moments difícils, poden presentar petites regressions, mostrant una conducta més inhibida o problemes de la mateixa.

La intervenció que aconsellem en l’àrea infanto-juvenil de Psigma, en aquests casos, és la que té a veure amb el treball conjunt dels progenitors en tots els aspectes relatius a la criança i desenvolupament del nen/adolescent.

L’objectiu és poder facilitar al nen/a o jove la vivència de situacions emocionalment positives, disminuint la seva ansietat i explicant-li els esdeveniments vitals de forma natural i adequada. A l’hora s’intervé amb el nen/a o jove per a oferir-li suport i un espai on es pugui expressar.

Des de Psigma volem assessorar a tota aquella família que ho requereixi, ja sigui perquè entre d’altres, l’estructura de la mateixa ha canviat o  perquè necessiten pautes per determinats moments.

En els casos on la parella amb fills es trobi immersa en un procés judicial i el grau de conflictivitat entre ells sigui molt elevat, sempre pot considerar-se l’opció de sol·licitar un informe pericial.

Arribada d’un germà/na

La gelosia entre germans/es, les rivalitats, la competició i les baralles constants entre aquests alteren la convivència i el bon clima familiar. Aquestes situacions influeixen en l’estat d’ànim dels membres de la família i afecten a la unitat familiar.

Sovint, quan les conductes de gelosia són exagerades, prolongades en el temps i provoquen malestar en la vida general de l’infant o jove i la família, les mares i els pares es troben amb la necessitat de buscar ajuda i orientació. Desitgen saber quina és la manera més adequada de corregir aquests comportaments i així, poder restablir l’harmonia i el bon clima a la llar.

Si et trobes en una situació semblant, a Psigma et podem ajudar. Els nostres psicòlegs infanto-juvenils porten casos com el teu a diari. Així doncs,  si vols restablir el bon ambient a la teva llar no dubtis en contactar amb nosaltres.

Establir pautes educatives coherents

Cada vegada amb més freqüència arriben pares i mares a la consulta desconcertats, cercant respostes. Es mostren preocupats perquè el rendiment escolar del seu fill/a ha minvat, perquè no ha adquirit bons hàbits d’higiene, imatge personal, cura i ordre (se’n va a dormir tard, no menja correctament, etc.), perquè presenta comportaments inadequats (contesta malament als pares, els menteix, els desobeeix, etc.) i altres conductes no desitjades.

Sovint aquests comportaments poden ser causats per unes pautes educatives incorrectes i/o incoherents. Els professionals de Psigma estem especialitats en aquest tipus de casos. T’ensenyarem a reforçar les conductes que vols que es mantinguin, a extingir les que siguin incorrectes, a posar límits, a crear càstigs coherents, etc. Amb això, aconseguirem millorar les relacions i l’ambient de casa.

Educar en les emocions

A Psigma creiem que és molt important que els nens i adolescents millorin la seva intel·ligència emocional. L’objectiu és augmentar el seu benestar emocional i garantir-los una millor gestió de les emocions i dels seus estats de salut a llarg termini.

Per això, és un objectiu molt important en les nostres teràpies (ja siguin a nivell individual o grupal).

Orientació familiar en casos d’altes capacitats

Creus que el teu fill pot presentar altes capacitats? S’avorreix a l’escola? Acaba les tasques molt ràpidament i sense equivocar-se? És molt creatiu? Va començar a parlar i a caminar molt abans que la resta de nens de la seva edat?

Si és així, és possible que el teu fill presenti altes capacitats. A Psigma, després de dur a terme el procés d’avaluació i diagnòstic pertinents, us donarem pautes i recursos per ajudar-vos a tractar les repercussions psicològiques i familiars que una intel·ligència superior pugui causar en el nen o adolescent.

Conseqüències i suport davant malalties i trastorns del nen/a

Molts nens/es que han estat hospitalitzats durant llargs períodes de temps presenten problemes per a relacionar-se, d’aprenentatge i/o d’angoixa. Alhora, creen un vincle molt fort amb els pares o cuidadors i en ocasions poden presentar ansietat davant la separació.

L’objectiu principal dels psicòlegs infanto-juvenils de Psigma, és el de donar suport al nen i a la família per tal de poder superar els handicaps als quals s’hauran d’afrontar a la tornada a la vida diària. Els ajudarem amb les dificultats escolars, l’angoixa, ansietat o altres símptomes que puguin presentar. Treballarem entrenant les habilitats socials del nen/a o jove i farem un important treball entorn la seva autoestima, alhora que es treballa amb els pares perquè puguin ajudar i acompanyar al seu fill en aquest procés.

Educar en hàbits alimentaris saludables

 

A Psigma Manresa us ajudem a relacionar-vos de forma positiva amb els vostres fills

El servei de psicologia infantil i juvenil de Psigma Manresa atén famílies de tot tipus. L’ajuda psicològica no només és necessària en casos de trastorn o patologia greu.

Patologies greus
  • Alteracions greus de l’estat d’ànim: depressió major, entre d’altres.
  • Trastorns d’ansietat molt incapacitants: ansietat generalitzada, estrès postraumàtic, etc
  • Fòbies: social i/o especifiques (a la foscor, a anar l’escola/institut, a separar-se dels pares, etc.)
  • Problemes greus en l’elaboració del dol i les pèrdues: éssers estimats, separació dels pares, canvis de centre educatiu o de ciutat,etc.
  • Problemes greus de personalitat (dependent, evitativa, obsessiva, anti-social, etc.)
  • Alteracions greus de la son (insomni, hipersòmnia, etc)
  • Víctimes d’assetjament escolar
  • Víctimes d’abusos sexuals
  • Trastorns de l’Espectre de l’Autisme (TEA)
  • Trastorns i problemes d’alimentació: anorèxia, bulímia, afartaments, etc.
  • Trastorn per dèficit d’atenció amb o sense hiperactivitat (TDAH o TDA)

També és habitual demanar ajuda per tal de resoldre inconvenients i dificultats moderades o lleus.

Problemes de moderats a lleus, dificultats quotidianes, no trastorns greus:
  • Sentiments de tristesa
  • Apatia i desmotivació
  • Angoixa
  • Baixa autoestima
  • Tics
  • Problemes de relació social: inseguretat, manca d’habilitats socials, etc.
  • Impulsivitat i problemes en la gestió de la ira
  • Desobediència, rabietes i negativisme
  • Gelosia
  • Pors (a la foscor, a anar l’escola/institut, a separar-se dels pares, etc.)
  • Malsons
  • Problemes psicosomàtics (dolors, mareigs, vertigen, etc.)
  • Acompanyament en dol i pèrdues: sers estimats, separació dels pares, canvis de centre educatiu,,etc.
  • Prevenció en addiccions (internet, videojocs, mòbil, tabaquisme, etc.)
  • Dificultats sexuals o de parella (primeres relacions sexuals, primera menstruació, desorientació en el sexe/identitat sexual, etc.)
  • Dificultats a l’escola i/o problemes en l’aprenentatge
  • Valoració i acompanyament a nens/joves amb altes capacitats i a les seves famílies
  • Problemes de relació pares-fill/s
  • Dificultats davant l’arribada d’un germà
  • Repercussions de crisis familiars i divorcis, pautes d’adaptació a noves estructures familiars (famílies reconstituïdes, acolliments i adopcions), etc.
  • Conseqüències i suport davant malalties i trastorns del nen/a – jove
  • Dificultats en l’elecció d’estudis superiors o de la futura professió: desorientació, situacions de bloqueig, etc

La majoria d’aquests nens o joves no presenten cap trastorn. Amb l’assessorament adequat als pares i algunes sessions de teràpia es poden resoldre moltes d’aquestes dificultats.

També ajudem a aquells nens, joves i famílies que simplement busquin un creixement personal o la millora de determinades habilitats i capacitats.

Assessorament, creixement personal dels pares o dels fills:
  • Informació pràctica sobre l’establiment de normes al domicili
  • Entrenament i millora en intel·ligència emocional i habilitats socials
  • Valoració i acompanyament a nens/joves amb altes capacitats i a les seves famílies
  • Establir pautes educatives coherents
  • Educar en les emocions
  • Educar en hàbits alimentaris saludables
  • Pautes d’adaptació a noves estructures familiars: arribada d’un germà, famílies reconstituïdes, acolliments i adopcions, etc.
  • Orientació vocacional-acadèmica per a joves

A Psigma Manresa apliquem tractaments específics i personalitzats per a cada cas

Utilitzem tècniques de provada eficàcia científica que provenen de diferents orientacions terapèutiques: cognitiva-conductual, sistèmica, breu estratègia, recursos basats en tècniques psicopedagògiques, etc.

Quan rebem la demanda, valorem si és més adequat centrar el treball en el/la nen/a o jove, amb els pares o treballar de manera combinada.

Quan s’ha iniciat la teràpia les sessions a la nostra consulta psicològica de Manresa solen ser setmanals o quinzenals, d’entre 45 i 60 minuts, i s’espaien o prolonguen en funció de l’evolució del cas i de la consecució dels objectius acordats.

El joc i les activitats lúdiques són l’eina de treball principal amb els infants més petits. Amb els més grans ens centrem en el diàleg: consensuem els objectius amb ells.

També els donem pautes i petites tasques per fer a casa: tot el que fem a la consulta s’ha de veure reflectit en el bon funcionament diari del nen/a o jove i la família.

Si és necessari, fomentem el treball conjunt i coordinat amb la família, el centre educatiu o altres professionals de la salut.

Des de Psigma Manresa podem ajudar als vostres fills a recuperar el seu benestar personal, i a tota la família a trencar dinàmiques perjudicials

Si creieu que ja no teniu eines per frenar la conducta del vostre fill/a, si hi ha algun problema que no sabeu com solucionar, veniu al nostre centre de psicologia i salut de Manresa.

És el moment de demanar ajuda: confiant en professionals experts en desenvolupament infantil i juvenil podreu recuperar el benestar psicològic i col·lectiu i tornareu a gaudir del temps en família.

Contacte

Formulari de contacte

Fes-nos una consulta i et responem

Em vull subscriure al butlletí Em vull subscriure el butlletí de Psigma
He llegit i accepto el document de política de privacitat

×

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència i els nostres serveis. Si continua navegant, vostè està acceptant el seu ús. Política de cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies
Psigma